Type to search

Co to jest agencja interaktywna i czym się zajmuje?

Definicja agencji interaktywnej

Definicji czym jest i czym zajmuje się agencja interaktywna jest w sieci oraz dostępnych publikacjach mnóstwo. W ostatnich latach znaczenie definicji agencji interaktywnej rozbudowuje się, choć wspólny mianownik wciąż pozostaje ten sam.
Często agencję interaktywną nazywa się inaczej agencją reklamową lub marketingową, choć ich znaczenia są szersze. Nie każda agencja marketingowa czy też agencja reklamowa jest agencją interaktywną. Samo słowo „interaktywność” jest pojęciem powiązanym z komunikacją w informatyce, telewizji czy multimediach. Jeśli dodamy do tego słowo „agencja”, to otrzymamy w sumie spójną definicję. Na definiowanie znaczenia warto uważać, bo niekoniecznie agencja realizująca dla klienta strategie komunikacji w telewizji może być nazywana agencją interaktywną 🙂 Słowo Internet jest tu kluczowe! Dlatego często można spotkać się z takimi określeniami, jak: marketing internetowy, agencja internetowa, marketing cyfrowy, on-line marketing, e-marketing, reklama internetowa czy też reklama w internecie, reklama w sieci, marketing interaktywny, interaktywna reklama, agencja digitalowa i inne. I tu pojawia się kolejne pytanie…

Czym konkretnie zajmują się agencje interaktywne?

Najprościej ujmując marketingiem w sieci, a konkretnie budowaniem strategii marketingowych w internecie dla firm, podmiotów, organizacji. Wśród podstawowych obszarów działań agencji interaktywnych można wymienić:

  • projektowanie i budowanie serwisów, stron internetowych, aplikacji, innych
  • budowa sklepów internetowych i pozostałych platform typu e-commerce
  • optymalizacja SEO stron, witryn, sklepów internetowych
  • pozycjonowanie (wg starszych definicji), a zgodnie z aktualnymi trendami –
  • optymalizacja SEO pod wyszukiwarki, działania SEO, SEO Content Marketing i inne
    podobne
  • kampanie SEM – czyli najpopularniejsze kampanie w Google w systemie Google
    Ads, ale także inne typy płatnych reklam oraz różne sieci reklamowe (i reklamy
    tekstowe, graficzne, wideo)
  • social media – prowadzenie kont i profili społecznościowych, reklama (np. Facebook
    Ads, Instagram Ads, Twitter Ads, reklama na LinkedIn, inne)
  • e-mail marketing (w tym newslettery) – zautomatyzowane i inteligentne formy
    komunikacji masowych wysyłek (w tym nie tylko widomości e-mail, ale także smsów,
    mmsów, innych)
  • audyty, konsultacje, wdrożenia indywidualne – oczywiście wszystko w zakresie
    szeroko pojętego marketingu w internecie

Dlatego też inne powiązane określenia, które mogą pasować do agencji interaktywnej to: agencja SEM, agencja SEO, agencja social media, agencja digital, agencja webowa.

Co jeszcze mogą robić agencje interaktywne?

Oprócz wyżej wymienionych podstawowych usług powiązanych z marketingiem cyfrowym, w ofertach agencji interaktywnych zawierają komplementarne, a często i niezbędne, dodatkowe usługi. Mogą być to między innymi: copywriting, copywriting SEO, wsparcie w przygotowaniu projektów i zleceń graficznych (projektowanie logo, projekt ulotki, folderów, prezentacji multimedialnych, grafika strony internetowej i inne projekty graficzne, które wykorzystuje się w szeroko rozumianym marketingu internetowym).

Warto wiedzieć czym jest agencja interaktywna, zwłaszcza jeśli poszukujemy konkretnego wsparcia w poszukiwaniu optymalnych strategii marketingu w sieci. Znając definicję mniej więcej wiemy czego można się spodziewać. 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *